top of page

Alternatieve frietjes

Alternatieve frietjes

Niet gefrituurd, toch lekker!

E-nummervrij, suiker vrij, glutenvrij

Sommige mensen zijn erg dol op aardappel, maar altijd maar aardappel is ook niet goed voor je en sommige kunnen er ook gewoon niet goed tegen (bijvoorbeeld wanneer je psoriasis hebt)

Iedereen weet dat gevarieerd eten goed voor je is. Als je goed gevarieerd eet heb je meer kans dat je de juiste vitamines en mineralen binnen krijgt en je lichaam ze ook goed op blijft nemen.

Maar dat eten lekker moet zijn is ook een feit (tenminste in mijn wereld) Dus frietjes gaan er maar wat goed in. Ik frituur niet graag, dan word mijn buik altijd boos op mij de volgende dag en direct daarna heb ik altijd zo’n enorme voedsel dip, dan ben ik heel loom en koud.

Daarom smeer ik de groentes die ik eigenlijk had willen frituren in met olie en een klein beetje zout, daarna leg ik ze op schoon bakfolie om ze vervolgens voor 30 a 40 minuten in de oven te bakken. Af en toe husselen zodat ze mooi egaal bruin en knapperig worden en daarna is het lekker smullen net als of ze in de frituurpan zijn gebakken. Alleen dan zonder de grote ongezonde hoeveelheid olie.

Ik maak graag frietjes van knolselderie, zoete aardappel en wortel.

Op de zelfde manier alleen dan in hele dunne plakjes geschild kan je ook zelf groente chips maken. Rode biet is dan ook erg lekker

bottom of page