top of page

Bleuberry pancakes


Vandaag werd ik geïnspireerd door instagram om eens lekker uit te pakken voor het ontbijt. We hadden gister een emmertje blauwe bessen gekocht dus daar wilde ik zeker iets mee doen. Tijd om een gouwe ouwe uit te proberen die me altijd al heeft uitgedaagd. De bleu-berry pancake. Ik had ook zin in chocolade, dus hop chocolademelk door het beslag en ik had stevige trek dus waarom geen havervlokken. Tegen de tijd dat ik klaar was, was de tijd voor ontbijt allang verstreken dus laten we het een brunch noemen, bon appétit.

Ingrediënten: 100 gram havervlokken 300 gram bloem 50 gram kristalsuiker 1 zakje vanille suiker 1 ½ eetlepel arrowroot Sojamelk 200 ml plantaardige chocolademelk ( ik heb die van oatly gebruikt) 200 gram blauwe bessen Boter om mee te bakken


Bereiding: Voeg alle droge ingrediënten samen en roer daar sojamelk doorheen tot je een dik cake beslag krijgt. Voeg daarna de chocolademelk en de blauwe bessen toe. Verhit een koekenpan op het vuur en zet het laag wanneer deze goed heet is. Zet een kookring in de pan en voeg een beetje boter toe. Giet een grote lepel beslag in de ring en plaats een glazen deksel over de pan. Wacht tot je droge randen ziet en maak de kookring voorzichtig los. Draai je pannenkoekje om en mocht je pan groot genoeg zijn kan je ernaast beginnen aan je volgende pannenkoek. Plaats het deksel telkens terug om ook de binnenkant van je pannenkoekjes gaar te krijgen. Eventueel kun je ze nog na garen in de oven.

Lekker met agavesiroop, poedersuiker, kokosslagroom, amandelschilvers, chocolade saus, vanille yoghurt, verse blauwe bessen, noem maar op. Varieer lekker en eet smakelijk!


bottom of page