top of page

Hoe overleef ik glutenvrij eten...?

Hoe overleef ik glutenvrij eten?


Ik eet al 100% veganistisch, ik eet geen geraffineerde suikers, geen E-nummers, drink geen alcohol, rook niet en dan probeer ik ook nog van de gluten af te blijven. Als ik gluten eet krijg ik namelijk meer last van mijn spastische darm en als ik ook van de alcohol en suiker afblijf heb ik er zelfs helemaal geen last van, ondanks dat ik wel veel stress heb regelmatig (brrr ptss..) maar goed, glutenvrij eten en dan geen pijn, yes dat heb ik er wel voor over! Nou ben ik echt een enorme snoepkont en vooral chocolade en koekjes en dan het liefst die twee gecombineerd, jammie! Broodjes chocopasta, GEWELDIG! Maar dat kan dus niet meer, O nee wat moet ik dan eten. Die vraag heb ik mij vaker moeten afvragen en dan duik je gewoon met een creative bui de keuken in en kom je eruit met iets heerlijks. Met dit platbrood heb ik dus echt zero moeite om van die broodjes chocopasta af te blijven.


Eetsmakelijk!


Recept.

Glutenvrij,suikervrij, E-nummrvrij

(Voor 2 broden)


Ingrediënten:

  • 350 gram Rijstbloem ( niet uit het babyschap maar bij het Aziëschap vandaan)

  • 75 gram edelgistvlokken

  • 1 rode ui

  • 150 gram olijven in schijfjes

  • 1 theelepel zout

  • 1 eetlepel kerrie

  • 1 eetlepel knoflook

  • 2 eetlepels gedroogde peterselie

  • snufje gemberpoeder

  • 200 ml melk of tot je genoeg hebt


Bereiding:

Meng alle ingrediënten goed door elkaar tot je een mooie dik beslag hebt.

Verhit 2 eetlepels olijfolie in een koekenpan en giet ½ van het beslag in de pan en verdeel gelijkmatig over de bodem van de pan. Bak op laag vuur tot de bovenkant mooi droog is en de onderkant mooi goudbruin. Draai met een platte spatel om en bak de andere kant ook mooi bruin. Als je bang bent dat hij nog niet helemaal goed gaar is van binnen kan je hem nog even in de oven doen op 200 graden, niet te lang ( 10 minuten max) anders droogt hij te veel uit en word hij te hard om op te eten. Herhaal dit met de andere helft van het beslag.


Lekker met humus en rauwe spinazie.


Variatietip! Vervang de olijven voor in dunne plakjes gesneden mini mais en varieer eens met de kruiden.



bottom of page